CADkoop
Veelgestelde vragen Autodesk2023-03-31T12:09:46+01:00

Veelgestelde vragen Autodesk

Hoe vraag ik support aan bij Autodesk?2023-03-31T12:27:44+01:00

Autodesk levert niet alleen de software, ze leveren ook de support die je soms nodig hebt.
Support van Autodesk producten kan op twee manieren.

SUPPORT OP DE ALGEMENE SUPPORTPAGINA’S VAN AUTODESK

Klik hier voor Autodesk Support op AutoCAD LT
Klik hier voor Autodesk Support op Revit LT

SUPPORT IN JE PERSOONLIJK ACCOUNT.

Hiervoor log je in in je persoonlijk account dat je van Autodesk hebt gekregen.
Door in te loggen met je naam en je wachtwoord kom je in de omgeving waar je ook je software kunt downloaden, je licentie koppelen aan de juiste gebruiker, maar ook support aanvragen.

Klik rechts boven op Manage Products and Downloads (Producten en downloads beheren)
Je ziet dan onderstaand scherm.

Klik rechts onder op Contact support.
Onderstaande scherm verschijnt, waarin je de antwoorden op al je vragen kunt opzoeken.

Afhankelijk van je vraag of probleem, krijg je verschillende mogelijkheden om ondersteuning aan te vragen via
– Ava (de support-robot)
– e-mail
– Chat
– Telefoon

Via e-mail support aanvragen kan via onderstaande link:
https://knowledge.autodesk.com/contact-support/websupport/signing-account

Is er een oplossing voor mijn vraag of probleem over een Autodesk product?2023-03-31T12:25:09+01:00

Misschien kunnen we je helpen met zoeken: klik hier om je vraag bij Autodesk te stellen.

Stel je vragen aan Ava, de Autodesk assistent2023-03-31T12:17:04+01:00

Autodesk heeft een virtuele assistent waar je veel vragen aan kunt stellen.

https://ava.autodesk.com/

Gebruikers en Autodesk software aan elkaar koppelen.2023-03-31T12:15:01+01:00

Werkt je Autodesk software niet omdat de juiste gebruiker niet is gekoppeld aan de juiste licentie?
In je Autodesk account regel je alles met betrekking tot je licenties en het koppelen of ontkoppelen aan een user van de software.

Ga naar Autodesk Account user management

Aan de slag met je Autodesk licentie2023-03-31T14:22:27+01:00

Lees hiervoor onze blog:
AAN DE SLAG MET JE AUTODESK LICENTIE

Hoe wijzig ik mijn bedrijfsnaam bij Autodesk?2023-03-31T12:12:44+01:00

Geef de wijziging van je bedrijfsnaam door aan Autodesk. Hiermee zorg je dat de licenties netjes op de juiste naam staan.

https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/account-profile/change-company-name-and-address

 

Welke software en serienummers hebben we bij Autodesk?2023-03-31T12:12:21+01:00

Bij Autodesk kun je opvragen welke software er op je bedrijfsnaam geregistreerd staan.
Vul in de volgende pagina van onderstaande link je gegevens in en Autodesk vertelt je wat je in huis hebt.

https://knowledge.autodesk.com/contact-support/websupport/license-reports

Je kunt ook je Autodesk serienummer en product key vinden met onderstaand:

Autodesk-account
Stap 1: Meld je aan bij het Autodesk-account en klik op het tabblad Management.
Stap 2: Zoek je product in Products & Services.
Stap 3: Klik op de productdetails om je serienummer en productsleutel te vinden.

Hoe vind ik mijn Product Key
Volg deze stappen als je je productsleutel niet kunt vinden met de vorige methode:

Stap 1: Navigeer met je installatiemedia (USB-sleutel, dvd, downloadmap, enzovoort) naar het bestand setup.exe voor je Autodesk-product.
Stap 2: Zoek in die map naar een bestand met een naam die lijkt op MID.txt (bijvoorbeeld MID01.txt of MID02.txt).
Stap 3: Open dit bestand in een teksteditor (zoals Kladblok) en controleer of de productnaam is wat je ervan verwacht.
Stap 4: Zoek naar het onderdeelnummer. De eerste vijf tekens van het onderdeelnummer zijn ook de productsleutel voor dat product.

 

Hoe verander je de Contractmanager?2023-03-31T12:11:48+01:00

Is er in de organisatie een ander persoon die de Autodesk contracten beheert, dan kun je via onderstaande link de contractmanager bij Autodesk aanpassen. Deze persoon zal alle communicatie van Autodesk ontvangen over relevante zaken.
Je moet hiervoor inloggen me je bestaande Autodesk account.

https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/users-software/classic-user-management/contract-managers

 

ERROR: “LICENSE CHECKOUT TIMED OUT. WHAT DO YOU WANT TO DO?”2023-03-31T14:18:28+01:00
Ga naar de bovenkant